donderdag 19 september 2013

Klare taal van blij talent

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Direct na de gewonnen wedstrijd tegen Reggiana brak de discussie op facebook al los. De openingsgoal zou niet door Ettore Marchi gescoord zijn, maar door Giuseppe Ruggiero. Kennelijk heeft de Marchi-blindheid alles en iedereen in de greep. Vandaag berichtte vercellioggi.it dat de huurling van Juventus daadwerkelijk zijn eerste goal mocht bijschrijven als prof. Op een persconferentie zei de rechtsbuiten het volgende: “De goal van zondag was gelukkig, maar ook resultaat van herhaaldelijk instuderen op de training. Pepe pikte de bal op, raakte de bal en ik ging naar de eerste paal. Daar kwam de bal aan en eindigde in het doel. Deze goal draag ik op aan mijn familie die mij altijd heeft gesteund en mij in staat heeft gesteld op dit punt te komen. Dankzij mijn ouders, mijn oma en mijn twee zussen. Het zou mooi zijn dit te herhalen in de aankomende thuiswedstrijd tegen FeralpiSalo. Ik geef altijd alles op de training. Het is aan trainer Scazzola om te beslissen of ik vanaf de eerste minuut zal spelen. Ik had niet verwacht meteen indruk te kunnen maken in de Prima Divisione. Vergeleken met de jeugd zijn de trainingen langer en intenser, en ook het technisch niveau is iets hoger. De baas geeft mij veel vertrouwen door mij in staat te stellen me te laten zien. Ik wil dat vertrouwen op de beste manier terugbetalen. We zitten op dit moment conditioneel op 95%. We hebben een goede voorbereiding gehad en we geven het maximale op de training. We zullen snel op 100% zitten en dan zullen jullie het echte Pro Vercelli zien. FeralpiSalo is een goed geoefend team. We zullen ze niet onderschatten. Maar als we spelen zoals we kunnen, kunnen we het heel goed doen.” Klare taal van het talent dat als een kind zo blij is met zijn eerste officiële doelpunt. (De foto hierboven, die Pro Vercelli's huisfotograaf Marco Lussoso vlak na de treffer nam, heeft Giuseppe zelf ook op zijn facebook-profiel geplaatst.) Het ziet er naar uit dat we voorlopig nog niet over hem zijn uitgepraat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten