vrijdag 22 november 2013

Van Pavia naar Venezia

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Het was geen spectaculaire wedstrijd tegen Pavia, maar er werd wel gewonnen. Met 1-0 dankzij een goal van – wie anders dan – Ettore Marchi. Volgens de krant La Sesia was het tijd om de tussentijdse balans op te maken na tien wedstrijden spelen. La Sesia kwam met een aantal alleraardigste inzichten:
- Pro boekte de zevende overwinning in tien wedstrijden;
- Er werden gemiddeld 2,4 punten per wedstrijd opgehaald;
- Dat betekent dat als Pro zo doorgaat dat aan het eind van het seizoen 72,4 punten worden gehaald;
- En dat betekent zeven punten meer dan Ternana dat de competitie twee jaar geleden met groot machtsvertoon won;
- Danilo Russo is al 360 minuten niet gepasseerd;
- Ettore Marchi nestelde zich alleen aan kop op de topscorerslijst met zijn achtste goal in tien wedstrijden;
- Gianni Fabiano was als vanouds doorslaggevend met zijn assist op Marchi.

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Fabiano: “Het was een belangrijke overwinning in een zware wedstrijd. Ik ben erg blij met het resultaat, en om terug te keren op het veld voor dit publiek. Ik was gelukkig met de ovatie die ik kreeg toen ik het veld verliet. We zijn blij met het goede resultaat na de korte stop. Gezien de resultaten van onze concurrenten vandaag was het cruciaal om te winnen. Ik ben erg blij dat ik meteen een belangrijke rol kon spelen op het veld.”

“Fabiano is een toegevoegde waarde, hij gaf een exceptionele assist op de winnende goal van Marchi”, zei trainer Cristiano Scazzola na de wedstrijd tegen Pavia. “Mijn felicitaties gaan uit naar de jongens. Vandaag waren we minder bij de les dan normaal, maar dankzij onze compactheid waren we in staat een belangrijke overwinning te boeken. We waren wat langzaam in de verticale organisatie op het middenveld, maar dat is normaal aangezien Ardizzone net terugkwam van een blessure en nog niet aan zijn top zit. De scheidsrechter? Laten we het daar niet over hebben, het was avond. Op dinsdag gaan we weer op het trainingsveld aan de slag en richten we ons op Venezia. De van een blessure herstelde Greco zal dan ook weer terugkeren op het trainingsveld.”

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Een vriendschappelijk partijtje tegen de amateurs van Carignano (8-0) maakte onderdeel uit van de trainingsweek en Giuseppe Greco gaf met drie treffers in die wedstrijd meteen weer zijn visitekaartje af. Horacio Erpen keek na de wedstrijd met de pers vooruit naar het treffen tegen Venezia: “Dit was een positieve test in aanloop naar de lastige wedstrijd van zondag. We spelen tegen een team dat goed bewapend is en historie kent. In Venetië wordt het niet makkelijk, omdat zijn een belangrijk team zijn en de terugkeer naar hun stadion zal een extra motivatie zijn om het goed te doen. Zoals altijd gaan wij er heen om de wedstrijd te maken. Zondag wordt het opwindend voor mij om terug te keren in Venetië. Die club gaf me in 2004 de kans om in Italië te spelen. De competitie duurt nog steeds lang en we moeten ons elke wedstrijd zien te verbeteren. Of ik zo’n goede start in de competitie had verwacht? Om eerlijk te zijn wel. Ik wist wat dit team kon brengen. We zijn ons bewust van onze kracht en we laten het zien. We zitten op de juiste weg en moeten zo doorgaan. Scazzola bewijst dat hij zeer goed is voorbereid en is een fantastische coach. Hij werkt veel aan de dode spelmomenten. Van alle trainers die ik heb gehad legt hij er de meeste nadruk op. En in de wedstrijd plukken we er de vruchten van.”

Het laatste woord is aan trainer Scazzola: “We zijn klaar voor Venezia. Het wordt een complexe wedstrijd net zoals die tegen Pavia. Venezia heeft een team dat is opgebouwd om de top te bereiken. We moeten ons best doen om drie punten te halen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten