maandag 12 maart 2012

Weer op de goede weg. Pro Vercelli vs. Tritium 2-0

Pro Vercelli won afgelopen zondag met 2-0 thuis van Tritium. Marco Martini en Andrea Marconi maakten de treffers voor De Witte Leeuwen, die hun derde plek op de ranglijst verstevigden en nummer twee Taranto tot op twee punten naderden. Hieronder enkele commentaren na afloop van de wedstrijd (bron: Tuttoprovercelli.com):
  
(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Maurizio Braghin: “Het was niet makkelijk om goed te presteren, zeker als je weet dat het onze derde wedstrijd was in zeven dagen. We waren echter geconcentreerd en wisten de kansen op doelpunten uiteindelijk te verzilveren. We hadden zelfs de deur eerder in het slot kunnen gooien, maar waren af en toe te slordig en hielden Tritium zo in de wedstrijd. De wil om te winnen was perfect, als ook het adrenalinepijl om de punten in huis te houden. Ten slotte twee complimenten voor Iemmello, aangezien hij de laatste wedstrijden steeds belangrijk is geweest. Ik vind dat hij nu volwassen speelt en op deze weg mag doorgaan.”

Pietro Iemmello: “De trainer complimenteerde mij in de kleedkamer. Ik verkeer deze periode in prima vorm; de pauze daarvoor stelde me in staat om mijn conditie te verbeteren. Met hulp van de trainers heb ik nauwgezet een fysiek programma doorlopen en het resultaat spreekt voor zich. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik nog een penalty had moeten krijgen. Het belangrijkste is de winst en nu doorpakken naar de volgende wedstrijd.”

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Federico Carraro: “Ik ben moe na zes maanden niet regelmatig spelen. Na de wedstrijd van woensdag lukte het me niet 100% te herstellen, maar ik heb vandaag het uiterste gegeven. Tegen het eind van de wedstrijd werd het een stuk intenser op het veld en dus deed Braghin er verstandig aan mij te vervangen door Marconi. Helaas dat ik mijn actie in de eerste helft niet kon omzetten in een doelpunt, maar het belangrijkste is dat we winnen.”

Angelo Bencivenga: “We waren best vermoeid, maar de wedstrijd tegen Tritium van vandaag was te belangrijk om te laten lopen. De vermoeidheid hebben we naast ons neergelegd, zodat we op het veld alles konden geven. De trainer heeft ons daarvoor bedankt. Mijn assist op Martini was zoals te doen gebruikelijk; ik weet dat mijn ploegmaten altijd voordeel kunnen halen uit de voorzetten die ik op het centrum geef. Het was vandaag belangrijk voor de ploeg om Martini, Iemmello en Carraro te zien meeverdedigen. We misten enkele kansen en hadden de winst eerder veilig kunnen stellen.”   

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Marco Martini: “Na het jammerlijke verlies tegen Avellino wisten we de draad weer op te pakken. We proberen onze plek op de ranglijst te consolideren. De uitslagen op de andere velden vallen momenteel in ons voordeel uit en nu hebben we weer twee belangrijke wedstrijden in het vooruitzicht. Thuis weten we te winnen en buitenshuis doen we goed mee; aan het einde van de competitie maken we de balans op. De volgende wedstrijden zijn gevaarlijk, want de tegenstanders zullen strijden om de dood of de gladiolen om zichzelf te redden. Ik ben blij met mijn goal van vandaag, de eerste na mijn blessure. Mijn conditie kan nog beter, maar ik ben op de goede weg.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten