zondag 10 juni 2012

Commentaren van "De Helden van Modena"

De commentaren na de legendarische promotie naar de Serie B. (Bron: tuttoprovercelli.com.)

Maurizio Braghin (trainer/ coach): “We hebben deze overwinning verdiend, dat maakt me intens gelukkig. Ik ben altijd Pro Vercelli-supporter geweest. Voor mij voelt deze promotie aan als het winnen van de scudetto.”

Pietro Iemmello (spits): “We hebben een fantastische groep en een verdiend resultaat geboekt. We wilden ten koste van alles winnen en het is ons gelukt met een flinke dosis koppigheid. Het was belangrijk om te winnen en te scoren. Maar het belangrijkste was de overwinning van een geweldig team. Iedereen bedankt.”

Massimo Secondo (voorzitter): “De Serie B komt naar Vercelli. We doen er alles aan om er voor te zorgen dat het Silvio Piola Stadion klaar is voor die divisie. We zullen in het begin zeker enkele wedstrijden buiten de stad moeten spelen, maar we willen een maximaal aantal Serie B-wedstrijden spelen in onze eigen stad die daar jaren op heeft moeten wachten. We zijn goed voorbereid en enthousiast om de bedrijfsvoering op de best mogelijke manier te continueren.”

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Simone Malatesta (spits, foto): “We hebben een unieke finale gespeeld. Fabiano was fantastisch, de overwinning was het succes van een groep die compact speelde. Iedereen op wie een beroep werd gedaan stond altijd klaar. Voor mij is dit een geweldige dag. Ik ben dertig jaar en dit is mijn dertiende seizoen als prof. Ik wilde wel eens iets winnen en daarin zijn we nu geslaagd.”  

Giancarlo Romairone (algemeen directeur): “Dit team met jonge getalenteerde spelers verdiende het om de play-offs te winnen. Het wapen van dit Pro? Nederigheid en teamgeest. Wij verwachten deze historische mijlpaal met de hele stad te vieren omdat Vercelli dat gelet op de traditie en de mensen verdient. Ik ben blij dat de jongens, en alle anderen die hebben geholpen, dit geweldige resultaat hebben bereikt. Voorafgaand aan de wedstrijd gaf de voorzitter zijn vertrouwen aan alle spelers, de staf en de trainer en vertelde de contracten van iedereen te verlengen indien de Serie B bereikt zou worden.”

Vinicio Espinal (middenvelder): “De Serie B is op het veld bereikt dankzij passie en grote opofferingsgezindheid. Het was niet makkelijk na de tegengoal van Ferretti, maar we wisten onmiddellijk gelijk te maken en daarna de finale naar ons toe te trekken met prima gedoseerd spel. Iedereen gefeliciteerd!!”  

Fabrizio Rizzi (vice-voorzitter): “Ik heb er geen woorden voor, dit is voor ons allemaal een immens geluk. We zijn blij en ik wil alle fans bedanken die ons tijdens de belangrijkste wedstrijd van het seizoen hebben gesteund en ik weet zeker dat nog veel meer ons staan op te wachten bij het Silvio Piola Stadion. Heel veel dank en Forza Pro!

Alberto Masi (centrale verdediger): “Mijn eerste jaar als professional bij Pro Vercelli was fantastisch. Ik hoop de Serie B met Pro Vercelli mee te mogen maken.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten