vrijdag 17 januari 2014

Pro Patria & Statella

Laten we niet al teveel woorden vuil maken aan de wedstrijd tegen Pro Patria van vorige week. Een 0-0 gelijkspel tegen een degelijke Italiaanse ploeg in een uitwedstrijd is doorgaans aan het eind van de rit gewoon een goed resultaat in het Italiaanse voetbal. Waar het niet dat de overwinning voor het oprapen lag. Andrea Marconi: "We hebben een hoop kansen verspild. We wilden te graag scoren en overspeelden onze hand door suboptimale oplossingen te kiezen." Mister Scazzola: "We kregen de nodige kansen en we hadden gewonnen als we een penalty voor de overtreding op Marchi hadden gekregen." Ettore Marchi kreeg in de eerste helft twee goede kansen en meende bovendien recht te hebben op een penalty, die helaas niet werd toegewezen. Marchi: "Het was overduidelijk een penalty, ik passeerde de verdediger en had geen reden om te vallen. het is niet voor het eerst dat we geen penalty mee krijgen. Vroeg of laat zal dat in ons voordeel veranderen. Pro Patria speelde in het begin goed, maar in de tweede helft werd de wedstrijd rommelig en faalden wij in het verzilveren van de kansen die we kregen." Het hoogtepunt van de wedstrijd was derhalve het langverwachte debuut van Kuqi, die overigens net als Pepe in de tweede helft een kans miste. Virtus Entella won wel, waardoor de koploper weer twee punten uitliep op Pro Vercelli.

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Ondertussen draait de transfermarkt op volle toeren en zet sportief directeur Varini alle zeilen bij om de ploeg dusdanig te versterken dat promotie naar de Serie B meer en meer waarschijnlijk wordt. De eerste grote transfer is de komst van middenvelder Giuseppe Statella (25, foto), die volgens eigen zeggen beide flanken volledig kan bestrijken. Dit seizoen speelde hij na lang blessureleed slechts drie wedstrijden voor Bari en scoorde eenmaal. Statella: “In Bari werd ik nauwelijks ingezet. Het is waar dat ik terugkwam van een zware blessure, maar ik was al langer speelklaar toen ik in December weer mocht spelen tegen Carpi. Ik had snel door dat er weinig plek voor me was en aangezien Bari niet in het geld zwemt, was een overgang naar het ambitieuze Pro Vercelli snel rond. Ik ken Scaglia met wie ik in Bari speelde, met Greco speelde ik samen in Grosseto en met Pepe in Salerno. Ik speel doorgaans op de rechterflank en het is waar dat ik veel clubs heb versleten, maar gelukkig vond ik steeds de juiste clubs. Ik heb gewerkt met Roselli, Antonio Conte en Colantuono, allemaal trainers die me beter hebben gemaakt.”

Voorts trok Pro de 22-jarige doelman Matteo Nodari aan en lijkt veel erop te wijzen dat Pietro Iemmello terugkeert in het witte shirt. Jeugdinternational Guido Gomez maakte alvast plaats door op huurbasis te verkassen naar Cuneo voor de broodnodige speeltijd. Sportief directeur Varini: “Het duurt nog twee weken voor de transfermarkt sluit en er kan nog meer gebeuren.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten