dinsdag 17 juli 2012

Het seizoen 2012/2013: De Generaal, De Siciliaan en De Trainer

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Mauro Calvi (foto links, poserend in het nieuwe thuisshirt) maakt ook in 2012/2013 deel uit van de Pro Vercelli-selectie, ook al stond hij deze zomer in de belangstelling van meerdere clubs. Het Pro Vercelli-project heeft een plekje in het hart van Calvi, voor wie een belangrijke rol is weggelegd gelet op zijn ervaring en kwaliteiten. De Generaal is altijd in staat gebleken de ideeën van Braghin goed op het veld door te vertalen en zijn vermogen om de wedstrijd te lezen zal heel belangrijk voor het team zijn. "Ik start als aanvoerder op en naast het veld omdat ik die verantwoordelijkheid wil nemen. Of ik speel is aan de trainer en ik zal moeten bewijzen of ik die rol voor de verdediging verdien."

Gianmarco Zigoni maakte afgelopen maandag zijn eerste training mee in dienst van Pro Vercelli. Tegen tuttoprovercelli.com zei hij: "Ik kan ook uit de voeten in het 4-3-3-systeem omdat ik in mijn beginjaren trainers had die zo speelden. Ook speelde ik goed met twee hangende spelers in mijn rug. Ik sta helemaal open voor de trainer en zijn systemen." Gaetano Caridi zei voor dezelfde camera: "Hier staat een heel enthousiast team en dat lijkt me het belangrijkste voor dit jaar. Ik hoop alle verwachtingen waar te kunnen maken."

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Eerder deze week interviewde datzelfde tuttoprovercelli.com Matteo Di Piazza (foto links). Hieronder een vertaling van dat gesprek:
Matteo, jullie zijn stijlvol gepromoveerd. De festiviteiten zijn echter alweer voorbij en nu wacht er een nieuwe uitdaging. "We vierden een historisch resultaat, waar de stad Vercelli veel te lang op heeft moeten wachten. We hebben samen een schilderij voltooid waar we allemaal van droomden, iedereen heeft er met zijn eigen zweet aan bijgedragen. De toewijding en de sterke onderlinge band vormden de kracht van dit Pro Vercelli.
Blessures zorgden de afgelopen seizoenen voor pieken en dalen. "Het jaar was voor mij zo nu en dan een lijdensweg. Het was niet makkelijk toen ik een terugval kreeg net op het moment dat ik hersteld dacht te zijn. Ik geloof echter dat zulke ongelukken ervoor zorgen dat je veel sterker terugkomt, vol adrenaline en verlangen om naam en faam waar te maken."
Hoe gaat het nu? "Het gaat prima en ik ben er klaar voor om onmiddelijk op de juiste manier van start te gaan."
Moest je deze zomer nog revalideren? "Ik heb gerichte oefeningen gedaan en ben zoveel als mogelijk in training gebleven. De trainingen in de zomer zullen cruciaal voor mijn conditie zijn en om bij de start paraat te staan voor de trainer en mijn ploeggenoten."
Ben je er klaar voor om dit niveau te debuteren? "Het wordt een cruciaal jaar voor mij en ik wil laten zien dat ik hier weliswaar op wat latere leeftijd debuteer, maar wel met de volwassenheid en groei om voetbal op dit niveau te spelen."
Voorin is er flink wat concurrentie met Caridi, Iemmello, Zigoni... "Dat is inderdaad wel een beetje beangstigend. Ik ben ervan overtuigd dat het ons beweegt om er samen vol voor te gaan en elke week op de training voortgang te boeken. Niets is vanzelfsprekend. Degene die beter is en 101% geeft, zal spelen. De competitie duurt lang en vraagt van iedereen complete focus om Vercelli voor deze divisie te behouden."
Hoe is je band met de stad? "Buitengewoon. De fans zijn fantastisch en als ik ze ontmoet breng ik uren met ze door op straat. Ze zijn onze twaalfde man en onze zuurstof om dit seizoen door te komen."
Waar gaat het met Di Piazza heen? "Ik hoop zover mogelijk. Ik heb altijd gezaaid, dag na dag en ben ervan overtuigd dat ik ook zal oogsten."
Je sterke karakter en gevoelsuitingen lokken verschillende reacties uit. "Een man moet zijn fouten erkennen en deze delen en omzetten in deugden. Ik was zo gelukkig me te mogen ontwikkelen aan de hand van grote professionals, van wie ik veel ontmoette in Vercelli waardoor ik kon doorgroeien. Zoals ik eerder al eens zei: Als deze kleedkamer niet zo geweldig en authentiek was, zouden we hier nu niet staan te spreken."
Wat vind je van de nieuwe aankopen? "Ik denk dat de leiding met het clubbelang in het achterhoofd op een intelligente manier investeert. De directeur Romairone weet wat hij wil en is slim genoeg om belangrijke spelers aan te trekken die brengen wat deze ploeg nodig heeft. De algemene lijn is helder: een mix van jonge spelers en ervaring op dit niveau. Ik denk te kunnen zeggen dat we op de juiste weg zijn, en weet zeker dat dit Pro dat ook zal laten zien in de competitie."

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Ten slotte kwam ook Maurizio Braghin (foto links) na de eerste training van maandag aan het woord: "We zijn de markt op gegaan op zoek naar spelers met specifieke kenmerken: fysiek, slagkracht en hoge spelintensiteit. Ik weet dat er nog enkele goede spelers komen, maar ik kan geen namen noemen voordat de Serie B is gestart. Het is jammer dat we niet langer kunnen beschikken over spelers zoals bijvoorbeeld Malatesta, Martini en Armenise. Dat waren geweldige persoonlijkheden, zowel als voetballer en als mens. In het voetbal moet je soms pijnlijke maar noodzakelijke beslissingen nemen. Het doel is handhaving. We moeten hard trainen en een goede start maken. Het wordt een lange competitie, dus je kan maar beter meteen goed beginnen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten